To do - Reisverslag uit Valletta, Malta van manoukb - WaarBenJij.nu To do - Reisverslag uit Valletta, Malta van manoukb - WaarBenJij.nu

To do

Blijf op de hoogte en volg

19 November 2016 | Malta, Valletta

Welke dingen zou ik je aanraden om te doen:

- Valletta free walking tour via www.colourmytravel.com. Super georganiseerd! En leuke tourleiders!

- Rondwandelen in Valletta! De gebouwen hier zijn allemaal van zandsteen gebouwd hier! (Er mag ook niks anders gebouwd worden, in tegenstelling tot Sliema en St. Julians waar enorme touristenflats de grond uit worden gestampt, dus geweldig!) Ook het uitzicht vanaf de upper barraka gardens en de gardens zelf vind ik heel prettig :)

- Mdina. Het is een kleine stad met een omvangrijke geschiedenis, gebouwd tussen hoge muren. Een fijn ervaring, maar na een uur (met mooi weer) ben je er echt wel uitgekeken!

- Temples. Er zijn verschillende plekken waar je temples kunt bezoeken. Ik vond het fijn om het een keer gezien te hebben, maar ik heb het idee dat het allemaal wel een beetje hetzelfde is. Zelf ben ik naar de temples van Tarxien geweest.

- Masaxlokk. Hét vissersdorpje met op zondag ook een superleuke markt! De kleurrijke bootjes zijn echt perfect voor een foto! Let op: Hier kan het wel druk zijn en hier werd er zelfs gewaarschuwd voor zakkenrollers!! (Dat lijkt uitzonderlijk op Malta.) Houd er rekening mee dat veel touristen hier vanuit Valletta op zondag naartoe gaan, dus dat je wellicht een aantal bussen moet wachten voor je meekan.

- Catacombs. Ik ben in Rabat naar de St. Paul's catacombs geweest. Ik vond het bijzonder en indrukwekkend om te zien. Er zijn er behoorlijk wat (21 geloof ik), waarvan er 15 heel klein zijn. Zelf had ik het na 5 catacombs ook wel gezien. Je moet steeds trappetje af en weer op en nouja het lijkt allemaal wel behoorlijk op elkaar, maar desalniettemin zeker een aanrader om te bezoeken als je op Malta bent!


- Sliema (bus en St. Julians (bus 13, 14 en 16 (en N13).. tsja dat is meer voor de jongeren. Niet bijzonder. Sliema kan wel fijn zijn als je naar de supermarkt wilt: Scott Supermarket vind ik de meest prettige en betaalbare! Er zit ook nog een supermarkt onderin shopping Mall The Point (waar ook een boel andere voornamelijk kledingwinkels te vinden zijn).


Mijn top3 tot nu toe is: Valletta, Masaxlokk.. en..?

Ik hoop Gozo, Comino en Popeye village nog te gaan bezoeken. Andere opties.. de 'three cities' zoals ze hier worden genoemd en het museum met de oude auto's. En de kathedraal van Valletta en de overige gardens hier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2016

To do

08 November 2016

Facts & Figures about Malta

08 November 2016

De eerste dagen Malta..

Actief sinds 08 Nov. 2016
Verslag gelezen: 966
Totaal aantal bezoekers 4016

Voorgaande reizen:

08 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: