De eerste dagen Malta.. - Reisverslag uit Valletta, Malta van manoukb - WaarBenJij.nu De eerste dagen Malta.. - Reisverslag uit Valletta, Malta van manoukb - WaarBenJij.nu

De eerste dagen Malta..

Blijf op de hoogte en volg

08 November 2016 | Malta, Valletta

Vandaag is het alweer mijn vierde dag op Malta. Zaterdag vloog ik vanaf Eindhoven naar dit bijzondere eiland. Met wat vertraging kwam ik eind van de middag aan op Luqa, het vliegveld van Malta. Het bleek een klein vliegveld en behoorlijk druk! De bagage was er trouwens echt supersnel! :) Toen ik me een weg naar buiten had gebaand, kwam ik terecht op een overzichtelijk, knus aanvoelende plek. Een beetje het idee van Nijmegen. Het werd me daar al snel duidelijk dat Malta en tijd een andere relatie met elkaar hebben dan dat wij Nederlanders met tijd hebben. Er bestaan wel bustijden, maar je moet gewoon wachten tot er een keer een bus komt ;) Ik stapte X4 in.. de buschauffer was niet bepaald vriendelijk, maar ik besloot het me niet te laten beïnvloeden ;) Het was best een bijzondere bus.. de bus kwam namelijk langs het vliegveld en moest dus mensen met koffers meenemen, maar er was maar één deur.. die zowel de in- als uitgang van de bus vormde.. en aangezien het gangpad volstond.. leek me dat nu niet het meest handige, maar oké, het is me gelukt met koffer en al in en ook weer met koffer en al uit de bus te komen.

Eenmaal uitgestapt.. kon ik me niet heel goed oriënteren.. Ik had wel opgezocht welke halte ik moest uitstappen, maar aangezien er op Google maps geen streetview van Malta te vinden is, was ik daarna vrij snel 'lost' met mijn koffer.. Ik besloot maar mijn intuïtie te volgen en kwam er daardoor al snel achter dat Malta erg heuvelachtig is en dat dat met een koffer van 15kg best een beetje doorzettingsvermogen vergt. Op een gegeven moment wist ik echt niet meer waar ik was.. maar gelukkig zag ik KATTEN! Yes. Dus heb ik daar eerst maar een foto van gemaakt, haha. Daarna kwam een Chinees? mevrouwtje me helpen, super vriendelijk! Ze wilde zelfs meelopen. Ik bleek ineens al super dichtbij mijn airbnb appartement.

Ik vond het best spannend.. het was mijn eerste keer airbnb en ik had geen idee wat ik moest verwachten.. behalve dat er ook een man in het huis zou wonen ;) Gelukkig bleek deze man, de host, super vriendelijk en behulpzaam! Heel fijn. En er is ook een Fransman die hier tijdelijk woont, ook een erg aardig persoon :)

Zondag heb ik de ferry naar Sliema genomen en daar boodschappen gedaan. Het was heel mooi weer :)

Maandag was mijn eerste dag school.. en nouja, ik wilde dus niet tussen de 18-jarigen zitten, die net hun eindexamen hadden gedaan en een tussenjaar hadden genomen... maar een gemiddelde leeftijd van 35 jaar, kwam ik al snel achter, was niet gelogen bij deze school. Hmm oké. Hier en daar heb ik wat mensen aangesproken die me aardig leken ;) Ik voelde me best Nederlands? Het valt me op dat anderen altijd heel terughoudend zijn.. en dan ineens voel ik me als de persoon die zich in Nederland best wel op de achtergrond kan houden behoorlijk extravert en overweldigend haha. Qua mensen ontmoeten viel het helaas een beetje tegen.. er waren een paar jongere mensen.. rond de 20 en de rest was echt 40+ ofzo...

Na de placement test werd ik opgehaald door mijn leraar; een super lieve, enthousiaste, vrolijke man! De mensen in mijn klas waren ook al 'behoorlijk volwassen' zeg maar, maar heel vriendelijk :) Het voelde oké. We gingen praten over wat 'succesvol' zijn inhoudt voor ons. Ik vond het echt megaboeiend.. Kon er echt mijn ei kwijt. Uiteindelijk was mijn conclusie dat er onderscheid gemaakt moet worden tussen persoonlijk succes, succes gezien vanuit de maatschappelijke normen en succes met betrekking tot een bedrijf of organisatie.

Dinsdag, vandaag dus, hebben we weer veel gesproken. Ditmaal over winkelen: Is shopping taking over our lives? Ik denk het niet.. En ook over internet shoppen. Daarna ook nog een gesprek over 'het nieuws'. Hoe we het waarnemen en wat we ervan denken qua objectiviteit (en of we dan ook meerdere bronnen benaderen om dichter bij de waarheid te komen).

Na school ben ik met een Zwitsers meisje die ik gisteren al had ontmoet door Valletta gaan wandelen. We hebben ook het oorlogsmuseum bezocht. Het was een bijzonder museum.. Je kocht een kaartje en moest daarna nog een tijd lopen naar het museum.. niemand die je kaartje checkte, geen museummens te bekennen.. maar oké ;)

Na de les kwam mijn docent naar me toe of het niveau niet te makkelijk voor me was. Dat vind ik altijd een beetje raar, omdat ik altijd aan mezelf twijfel, zeker als ik dingen niet perfect kan (A). We besloten dat ik deze week nog in deze klas zou blijven en zou kijken of ik er genoeg uitdaging in vond en dat ik dan misschien volgende week naar de upper intermediate advanced klas zou gaan.. wat wel weer een grote sprong zou zijn, maar op zich.. tot nu toe vind ik het wel relaxed, maar mis ik misschien wel wat échte uitdaging. En ik merk ook wel dat een aantal klasgenoten toch wel beduidend minder goed spreekt dan ikzelf. En weer twee anderen juist beter (naar mijn idee dan). Nouja, we'll see ;)

--

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 November 2016

To do

08 November 2016

Facts & Figures about Malta

08 November 2016

De eerste dagen Malta..

Actief sinds 08 Nov. 2016
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 4015

Voorgaande reizen:

08 November 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: